آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل




11/19/2016 10:40:11 AM


آیت‌الله سیدحسن عاملی‌ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران مصداق بارز احیای لانه جاسوسی آمریکاست / بسیج شاهکار حضرت امام (ره) و جاذبه قدرت روحی ایشان برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب است.

امام جمعه اردبیل گفت: مصداق بارز احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران بوده و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سیدحسن عاملی‌ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، بسیج را شاهکار حضرت امام و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست.

وی گفت: دفاع مقدس یک نمونه و یک شروع برای استفاده از توان مردمی برای دفع هجمه دشمنان کشور و انقلاب بود که بعد از آن نیز حضور ملت در کنار مشکلات به وجود آمده توأم با موفقیت بوده و پیشرفت‌های علمی کشور، نمونه‌ای دیگر از حرکت جوانان بسیجی کشور در عرصه علمی و فن‌آوری در اوج محاصره تکنولوژی است.

امام جمعه اردبیل افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه منحصر عزت بخش فقط با حضور جهادی ملت در عرصه تولید در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات مقدور خواهد بود و دولت موظّف به تأمین مقدمات و زیرساخت های لازم برای این حضور حماسی است.

آیت‌الله عاملی حضور مردم جهت اصلاحات فرهنگی و مقابله با هجمه‌های شدید فرهنگی را لازم شمرد و تصریح کرد: مکارم اخلاقی و ارزش‌های دینی، اساس مدنیت و اعتلاء فرهنگی است و قیام امام حسین(ع) طبق زیارت اربعین برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی مثل جهالت بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنان بعضی از مسئولان وزارت خارجه مبنی بر اینکه "دفتر اتحادیه اروپا به زودی در تهران تأسیس خواهد شد"، بیان کرد: در فروردین سال 1393 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و نخستین اقدام آنها بر‌اساس این پیش‌نویس افتتاح دفتر مزبور در تهران است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اینگونه ارتباطات در جهان حاضر بسیار خوب است اما به شرط اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و نگوید حسن نیت، حسن نیت نمی‌آورد.

آیت‌الله عاملی با بیان بندهای سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران، آن را سند مداخله جویانه و زیادخواهانه دانست و گفت: روح سند راهبردی نشان می‌دهد اتحادیه اروپا، ایران را یکی از مستعمرات اروپایی می‌داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می‌کند؛ آنها برای عادی سازی روابط شروطی گذاشته‌اند که با آن شروط دفتر مزبور، مصداق احیاء لانه جاسوسی آمریکا به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

وی گفت: وزارت خارجه در این خصوص اولا باید روشن‌گری‌های لازم را انجام دهد چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته آن است؛ ثانیا نباید در موضع انفعال قرار گیرد اگر بنابر مطالبه باشد ما باید مدعی باشیم؛ در برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی آقای تخت روانچی سفیر جدید ایران در لندن که عضو تیم مذاکره‌کننده بود می‌گوید "حساب‌های ایران مسدود است و قادر به جابجایی حتی دو پوند نیستیم".
منبع: تسنیم
منبع: پایگاه تحلیلی انتخاب