آیین نامه چگونگی هزینه وجوه




11/19/2016 7:27:50 PM


آیین نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و میزان حق الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۵

شماره۱۰۴۹۹۰/ت۵۳۰۹۵هـ ۱۳۹۵/۸/۲۴
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
سازمان برنامه و بودجه کشور
هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۸/۱۹ به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد تبصره (۱) ماده (۵) و ماده (۱۲) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امورخیریه ـ مصوب۱۳۶۳ـ ، آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۵ را به شرح زیر تصویب کرد:
آیین¬نامه چگونگی هزینه¬ وجوه حاصل از حق¬التولیه، حق¬النظاره
و میزان حق¬الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۵
ماده۱ـ سازمان اوقاف و امور خیریه که در این آیین¬نامه به اختصار «سازمان» نامیده می¬شود، مجاز است وجوهی را که از محل حق¬التولیه و حق¬النظاره دریافت می¬نماید، به شرح جداول زیر در سال ۱۳۹۵ رأساً هزینه نماید:

جدول الف) منابع و مصارف سال ۱۳۹۵
(ارقام به میلیون ریال)




جدول ب) پیش‌بینی مصارف (هزینه‌ها) به تفکیک فعالیت‌های اجرایی برنامه‌ها در سال ۱۳۹۵
(ارقام به میلیون ریال)






پشتیبانی از برنامه های مدیریتی، حفظ‏واداره سازمان واصحاف وقف پشتیبانی از برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امورخیریه در جهت افزایش بهره وری کارکنان و کارشناسان حوزه های تخصصی و اصحاف وقف ۱۰۹ر۱۲۴ ۰۰۰ر۱۴۰
تجلیل و پشتیبانی از خدمات (حق الزحمه) هیئت های امناء بقاع و امین موقوفات و ارایه خدمات رفاهی به اصحاف وقف ۳۰۸ر۲۴ ۰۰۰ر۲۴
پشتیبانی از برنامه های حفظ و نگهداری، به روز نمودن و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (سخت افزار و نرم افزار) در سطح ادارات و دفاتر اجرایی، موقوفات و بقاع متبرکه شاخص کشور ۴۳۳ر۵۴ ۰۰۰ر۶۵
جمع کل ۲۳۷ر۳۶۴ ۱۰۰ر۴۳۳

تبصره- سازمان مجاز است در سال ۱۳۹۴، با اذن و مجوز نماینده ولی فقیه و رییس سازمان برابر سرجمع کلی، تا پانزده درصد، در موضوعات منابع و مصارف موضوع جدول (الف) افزایش یا کاهش دهد.
ماده ۲- در اجرای ماده (۸) اصلاحی آیین نامه نحوه انتخاب و برکناری، شرایط و حدود و اختیارات و وظایف امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و موقوفات، موضوع تصویب نامه شماره ۸۳۱۴۹/ت۴۸۳۰۳هـ مورخ ۱۳۹۲/۴/۹، حق الزحمه امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی تا سقف پیش بینی شده در جدول (ب) ماده (۱)، پرداخت می شود.
ماده ۳- چنانچه میزان وصولی درآمد، بیش از درآمد پیش‌بینی شده در بند ‹الف› ماده (۱) باشد، سازمان می‌تواند مبلغ مازاد را از خزانه دریافت و با صلاحدید نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان و یا مقام مجاز از طرف ایشان در راستای برنامه‏های موضوع جدول (ب) ماده (۱) و برنامه های سازمان هزینه نماید.
ماده ۴- فعالیت های ذیل هر برنامه در جدول (ب) ماده (۱)براساس برنامه مصوب سالانه سازمان و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
ماده ۵- تعهدات دوره مالی سال قبل نسبت به مفاد ماده (۴)با درخواست رییس سازمان یا مقام مجاز از طرف وی و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل پرداخت است.
ماده ۶- مانده درآمد سازمان در پایان سال به درآمد سال بعد منتقل و منظور خواهد شد.
ماده ۷- سال مالی سازمان از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه است.
تبصره ـ سازمان مجاز است در سال ۱۳۹۵ با مجوز رییس سازمان برابر سرجمع کلی، تا پانزده درصد، در موضوعات منابع و مصارف موضوع جدول (الف) افزایش یا کاهش دهد.
ماده۲ـ در اجرای ماده (۸) اصلاحی آیین‌نامه نحوه انتخاب و برکناری، شرایط و حدود و اختیارات و وظایف امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی و موقوفات، موضوع تصویب‌نامه شماره ۸۳۱۴۹/ت۴۸۳۰۳هـ مورخ ۱۳۹۲/۴/۹، حق الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی تا سقف پیش‌بینی شده در جدول (ب) ماده (۱)، مطابق جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، پرداخت می‌شود.
ماده۳ـ فعالیت‌های ذیل هر برنامه در جدول (ب) ماده (۱) براساس برنامه مصوب سالانه سازمان و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.
ماده۴ـ تعهدات دوره مالی سال قبل نسبت به مفاد ماده (۳) با موافقت رییس سازمان یا مقام مجاز از طرف وی و با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل پرداخت است.
ماده۵ ـ مانده درآمد سازمان در پایان سال به درآمد سال بعد منتقل و منظور خواهد شد.
ماده۶ ـ سال مالی سازمان از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه است.
ماده۷ـ سازمان موظف است تا پایان آذر ماه سال جاری پیشنهاد مربوط به آیین‌نامه چگونگی هزینه وجوه حاصل از هدایای مستقل، حق‌التولیه و حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۶ را پس از تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تصویب در هیأت وزیران ارایه نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری





جدول شاخص‌ها و میزان حق‌الزحمه امین یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۵

منبع: روزنامه رسمی