دکتر میرکاظمی




12/17/2016 12:41:59 PM


مشروح سخنان دکتر میرکاظمی در برنامه 16آذر جامعه اسلامی دانشجویان:
زمانی بود که به جای اراده مردم ، سفارت ها برای این کشور تصمیم گیری می کردند؛ آیا عده ای می خواهند ما به آن زمان بازگردیم؟/ این آقایان برای اینکه برجام را جا بیندازند قیمت نفت را پایین آوردند تا بگویند چاره ای جز برجام نداریم
چرا به مردم اطلاعات غلط می دهید؟ از روز اول منتقدین گفتند تو اگر می خواهی مذاکره کنی ، بکن ولی کشور را گره نزن به مذاکره ، مشکل کشور 20%مربوط به تحریم هاست در صورتیکه 80% ساختارها و برنامه ریزی داخلی است.
گروه سیاسی- رجانیوز: دکتر سیدمسعودمیرکاظمی در مراسم روز دانشجو که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شده بود با بیان آنکه آمریکا و اسراییل جنایات بیشماری را در حق ملت ایران مرتکب شده اند، افزود: حال چه طور ما باید آن ها را ببخشیم و فراموش کنیم و فکر کنیم آن گرگ به بره تبدیل شده است.

سال 92 آقای اوباما اعلام کرد تحریم اثربخش نیست، اما چه شد که یکدفعه بحث برجام به میان آمد؟اعلام کردند دیگر راهبردهای سخت و تحریم در مورد ایران کارساز نیست و باید راهبردهای نفوذ و نرم را در مورد ایران به کار ببریم.اینکه تصور کنیم امروز آمریکا خوی درندگی خود را کنار گذاشته است و می خواهد با مسالمت با ما رفتار کند ساده انگاری بیش نیست.

اگر امروزبخواهیم پیشرفت اساسی در کشور داشته باشیم باید خط امام را بشناسیم، عده ای قصد تحریف امام را دارند که این بزرگترین تهدید ماست. ما از تهدید نظامی اصلا نمی ترسیم چون دشمن توان آن را ندارد.

زمانی بود که به جای اراده مردم ، سفارت ها برای این کشور تصمیم گیری می کردند. آیا عده ای می خواهند ما به آن زمان بازگردیم؟

امروز آمریکا با نظامی گری و سیاسی بازی جلوی فرو پاشی و اضمحلال خود را گرفته است . چهل سال پیش هر اونس طلا 35الی 40 دلار بود در حالی که امروز بیش از 1400دلار است که این مضاعف بر بدهی بسیار بالا آن است. حال چه طور چنین نظام مالی قرار است برای ما الگو بشود.

اینکه بگوییم همه مشکلات اقتصادی به تحریم بر می گردد یک آدرس اشتباه اقتصادی است . درست در زمانی که خود اوباما می گوید تحریم ها بر ایران اثربخش نیست.

وقتی دولت کشور را با470هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل گرفت و امروز به بیش از 1300هزار میلیارد تومان رسیده است چگونه می خواهد تورم را یک رقمی کند؟

این نگاه که هر روز بگوییم فرداست که خارجی ها برای ما پول بریزند نگاه اشتباهی است، برای غرب احمدی نژاد، خاتمی با روحانی فرق نمی کند . آن ها قصد ریشه کن کردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

هزینه های جاری کشور از89هزار میلیارد تومان که مربوط به سال آخر دولت قبل بود امسال به چیزی بالغ بر 200هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش هزینه های جاری در حالی است که حقوق کارمندان افزایش نیافته است، یارانه ها کاهش یافته و پروژه های عمرانی هم کمتر شده ، پس این مقدار پول صرف کجا شده است؟

هزینه های جاری در دولت قبل ،متوسط ماهیانه 5هزار و 270 میلیارد تومان بوده است و در این دولت 13 هزار میلیارد تومان شده است . بعد می گویند پول نداریم.

میزان منابعی که این دولت به صورت ریالی تا امروز مصرف کرده است از 8 سال دولت قبل بیشتر است . چرا می گویید منابع نداریم؟

این باید پاسخ داده شود در صورتیکه منابع هست پس این ها کجا هزینه می شود؟

قیمت نفت یکی از مسائلی است ، که رییس جمهور به طور مرتب دارد به طور خلاف تکرار می کند ، که ما 25 دلار داریم می فروشیم و دولت قبل 104 دلار فروخته است.متوسط قیمت نفت در دولت قبل در طول هشت سال ، 79 دلار بوده است.

در سال84، 51.8بوده ، سال 85، 58 دلاربوده، در سال 86، 75 دلاربوده، در سال 87، 80 دلار بوده، در سال 90، 109 دلار بوده، سال 91، 107 دلار بوده است . حال اگر یک دفعه شده 140 دلار ، این ملاک نیست .متوسط دولت قبل ، 79 دلار بوده ودر این دولت 77دلار بوده است.

حال چه جوری می گوییم این سه سال منابع ریالی که در اختیار داشته معادل 8 سال قبل است ؟به علت اینکه او پول نفت را در 1005 تومان ضرب می کرد ولی این در 3000تومان ضرب می می کند. پس این دولت منابع در اختیار داشته است و اینکه خودش را به فلجی بزند و بگوید تحریم است و نمی شود کار کرد، این قابل قبول نیست . این که می گوید بیکاری را نمی شود مهارکرد پس پول ها را کجا برده اید؟

فاز 12 پارس جنوبی ، با 94%پیشرفت تحویل این دولت شد، بیش از 120 میلیون متر مکعب به گاز افزوده شد و ما تاسف می خوریم که گاز چند استانمان در این زمستان قطع شد و این نشان دهنده چیزی جز ضعف مدیریت نیست.

می گویند پرداخت یارانه ها مصیبت عظمی است ، به نیروگاه ها ، گاز به عنوان سوخت داده می شود و از آن ورنفت گازو نفت کوره را صادر می کنند و امروز بالغ بر 100هزار میلیارد تومان در آمد دارد ولی چقدر به مردم داده می شود؟

آیا این مصیبت عظمی است یا گستاخی های آمریکا؟

من تعجب می کنم ، وقتی آقای وزیر امور خارجه دو تا نقد در مجلس از او می کنند ویلچر نشین می شود ولی امروز که بد عهدی های آمریکا برای همه مسجل شده است چرا او ویلچر نشین نمی شود؟

ضریب جینی ، یکی از شاخص هایی است که فاصله طبقاتی را در کشور نشان می دهند ، از وقتی این آقایان آمدند سر کار ، ضریب جینی رو به افرایش است .کدام شاخص را ما می توانیم بگوییم افتخار این دولت است؟

باید با رقم و عدد با مردم صحبت کرد نه با سیاه نمایی و مشکلات جوانان را گره زدن به برجام و انقلاب را زیر سوال بردن .

10-20 تا شاخص در اقتصاد هست که باید بگویید با چه شاخصی تحویل گرفتید و با چه شاخصی تحویل می دهید؟آن وقت است که معلوم می شود باغی که بعد از 4سال ، نهالش را کاشتید ، چه می خواهد تحویل دهد؟

در بخش تجارت ،عمده محصولات وارداتی کالاهای مصرفی است. 65%محصولات وارداتی باید کالا های واسطه ای باشد در صورتیکه نیست چون تولید خوابیده است.

واردات سالانه خودرو و واردات از چین در این دولت نسبت به دولت قبل دو برابر شده است.

چرا به مردم اطلاعات غلط می دهید؟کسی که به مردم خودش دروغ بگوید ، آب به آسیاب چه کسی می ریزد؟ همه این ها را گفتند که باید برجام بیاید ، حالا برجام آمد و چهار سال مملکت را معطل کردید.

از روز اول منتقدین گفتند تو اگر می خواهی مذاکره کنی ، بکن ولی کشور را گره نزن به مذاکره ، مشکل کشور 20%مربوط به تحریم هاست در صورتیکه 80% ساختارها و برنامه ریزی داخلی است.

شرایط اقتصادی را نمی توان با زبان بازی مطرح کرد ، امروز سوال ما این است که دولت بیابد توضیح دهد چرا ضریب جینی افزایش پیدا کرده است؟
دولت بیاید توضیح دهد چرا نقدینگی اینقدر افزایش پیدا کرده است؟

بیاید توضیح دهد چه طور با این نقدینگی می توان تورم یک رقمی به دست دآورد؟

نرخ بیکاری که اعلام کرده اند البته با تعریف جدیدشان ، که یک ساعت در هفته یعنی اشتغال ، با همین شاخص 12.5درصد نرخ بیکاری رشد کرده است ، باید دولت توضیح دهد چرا؟

در ساختن پهپاد که جوانان ما انقدر افتخار آفریدند در صنعتت پهباد در جهان ما حرف اول را میزنیم که بعضی از همسایه های ما التماس ما را می کنند که یکدانه از این پهپاد ها را به آنها بدهیم آیا این فناوری را آمریکا و انگلیس به ما دادند؟ جز اینکه جوانان و دانشگاهیان ما با تلاش و توکل به خدا به آن رسیدند؟ در نانو چرا رشد کردیم؟ در سلول بنیادی، شهید کاظمی چطور رشد کرد؟ اگر مقاسیه ساده بکنیم، درحوزه هایی که با نگاه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی با اتکا بر خدا و توانایی های داخلی و جوانان خودمان حرکت کردیم، آیا جواب نگرفتیم؟ و بالعکس در حوزه هایی که مارا معطل نگه داشتند از دنیا بیست سال عقبیم که یکی از آنها خودرو سازی است چون که هر روز منتظراند که پژو یا رنو بیاید مشکلاتشان را حل کند

آیا واقعا خودرو از حوزه دفاعی و هوافضا و ماهواره پیچیده تر است؟

چرا به بیگانه ای که میخواهد ریشه انقلاب و ریشه این کشور را بکند و فقط منافع خودش را می بیند، دل می بندید و می نشینید تا آن بیاید به شما کمک کند؟ این با چه عقلی جور در می آید؟

اگر میخواهیم پیشرفت داشته باشیم باید روندی که در این سه سال ادامه داشته قطع شود این روند روند درستی نیست و این تیم، تیم کارآمدی نیست.

ببینیم چه کسی معتدل است؟ یک روز به یک بنده خدایی میگفتند عالیجناب سرخ پوش، همان کسی که قتل های زنجیره ای را شروع کرد ولی امروز آنرا می کنند سرلیست و امروز ایدئولوگ و رهبر اینها می شود آیا این اعتدال است یا افراط و تفریط؟

ادم تعجب می کند که چجور یک روز به او عالبجناب سرخ پوش می گفتند و امروز از او دستور می گیرند

در فتنه 78 در کوی دانشگاه تهران اینکه با سرویس های جاسوسی بیگانه زد و بند کنند و در فتنه 88 یک مشت چماقدار را بکشند توی خیابان و 8 ماه قشون کشی بکنند و سرمایه گذاری و اشتغال و همه چیز کشور را تعطیل کنند به خاطرکارهای حزبی آیا این افراط نیست؟ دو ساعت دانشجویان جلو سفارت انگلستان رفتند آقای نوبخت مصاحبه کرد که سرمایه گذاری مورد تهدید واقع شد.

یک بنده خدایی وقتی ما جوان بودیم در نماز جمعه می گفت هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید ولی امروز از حرف خود برمیگردد یک روز در برخورد با آمریکا کاسه داغتر از آش می شودیک روز اینقدر بی تفاوت و بزک آمریکا جزو ماموریت های اصلی انها می شود و اسم اینرا میگذارند اعتدال.

هسته ای فقط بمب نیست و اشتباه دارند در ذهن مردم ایران می کنند امروز پیشروی همه علوم هسته ای است شما نمی توانی علم را از کشور خودت حذف کنی و جلو پیشرفت نسل های بعدی را بگیری.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران وقتی در جلسه فصلی اوپک وارد وین می شود خبرنگاران از او سوال می کنند که دیدگاه شما نسبت به افزایش تولید یا کاهش تولید نفت چیست؟ آقای وزیر از راه که رسید رفت دفتر آقای النعیمی وزیر نفت عربستان و بعد اعلام کرد نقطه نظر ما با عربستان مشترک است همان جلسه قیمت نفت 5 دلار کاهش یافت.

این آقایان برای اینکه برجام را جا بیندازند قیمت نفت را پایین آوردند تا بگویند چاره ای جز برجام نداریم.

منبع: رجا نیوز